welcome to my life

kisah hidupku berbicara disini. aq teruskan dgn langkah-langkah ku untk terus maju kehadapan...tanpa menghiraukan kutukan2 org terhdapku....

Wednesday, 17 August 2011

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia tersebut.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.

Monday, 15 August 2011

Cinta ku kian mekar di hati

Saya Dan Awak
Hari demi hari...aq meneruskan kehidupan ku.. aku dpat merasakan yang cinta ku kian mekar membunga... aku cukup bahagia waktu ini...trime kaseh kt die..kerana hadir dlm hidupku dikala aq keseorangan..dikala aq dlam kegelapan..engkau lah cahaya yang menerangi langkah-langkah kehidupanku..Inginku selalu di sampingmu, Tiap waktu siang melambai malam..Bagaikan senja denyutan cinta kita begitulah kasihku padamu...

Tuesday, 9 August 2011





assalamualaikum...nk kongsi ckit...semenjak 2 ,3 menjak nie kan...hehehe aq rase len jer....rase happy sgt, smpai kt tmpat kerje pon aq memikirkan nyer...apekah kehadiran si dye merubah seluruh hidup ku..?? ermmm citer die bermula ahad yg lepas....aq  pon x sangka dpt berjumpa dgn die...aq nie susah ckit nk kuar lah...mklum lah owg bujang yg pemalu...but pemalu aq to hilang lepas aq berjumpe dgn si die...aq rase tercabar plk...bile si die yg dtg untk berjumpa dgn aq...sebelum die nk dtg..mcm2 jgk alasan aq bg kt die..segan lah, x sedia lah, ape2 nth... tp last2 aq tekad nk jumpe die jgk... first time bersua muka... "mata bertentang mata" perh segan aq nk pndang mata die..mata die memainkan peranan penting... tp berjumpe jgk...smpt gk  berbuka pose same2...kt mydin jer... suapan buah laici tu mengingatkan ku smpai skunk...x thu nper...sweet sgt...x pernah2 aq buat cmto kt owg....die sporting cgt....like lah!! aq dah mula suka kan die...aq just nk tgk die happy dgn ape yg aq ader...aq thu aq bkn lelaki yg sempurna...tp aq tetap dgn pendirian driku...aq sayang die!!

tomok - bagaikan bidadari chord guitar


Bagaikan Bidadari - Tomok

							
  C#m        A  B           F#
Bagai sebuah cerita aku dan dia				

 C#m         A   B          Ab
Bermula hanya matanya yang mempersona			

F#m                A 
Dia membuatkan hari-hariku	

       C#m               B
Bagai sempurna tiada celanya				
	F#m       A 
Malam ku gelisah siang ku bertanya				
  B
Jika kau tak bersama


Chorus : 

 E                   B 
Hadirmu bagaikan bidadari		

  C#m                        B 			
Melengkapkan langkahku yang terhenti
      E      F#m         A      B
Kaulah permaisuri gelap dunia tanpamu			
  E                  B 
Umpama nafasku kan berhenti				
   C#m                 A
Jika kau hilang dalam hidup ini
   E    F#m    A       B
Percayalah kasih cintaku padamu


A           E
Tak pernah hilang						
Tak akan pergi


(Repeat 1st Verse & Chorus)





C#m          B 
Kita kan terus bersama					
       A                   E
Bukan untuk seketika tapi untuk selama-lama
C#m   B                    A  
Jangkauan kasih kita hingga ke akhirnya	
D           E     Bsus4...   B		
Hidup kita bagai di syurga


(Repeat Chorus)

A          E
Tak pernah hilang							
Tak akan pergi
Tetap di hatiku
Kekal di hatiku
Hanya kamu
Tetap di hatiku
Tetap di hatiku

Bermula lah kehidupan baru

Diam x diam..dah ader blog..hahaha.. asyik tgk blog org jer....teringin jgk nk ader blog sendiri...akhirnyer...tercapai jgk.. thanks jgk pada si dye yg sudi ajr aq wat blog....poning den nk pham blog2 nie....tp bile dah belek2...bru pham cmner nk gune...thanks dear....nk tiru blog die lah..hahaha jgn marah guwi jer yunk.....pepe pon ptg nie aq bljr bende baru..hahaha aq jer yg baru...bende blog nie dah lama wujud...kehkeh..layan dulu lahh..~~~~~~ follow2 lah kiter....